De paters op bezoek bij Luc Caals. Het is stilaan een traditie geworden dat een aantal paters van onze trappistenclub Luc Caals bezoeken. Deze keer waren Bjorn, Luc, Willie en mezelf erbij.

Op vrijdag 19 augustus vertrokken we richting kust met Willy als onze veilige taxi chauffeur. Rond 15 uur kwamen we aan in Blankenberge en parkeerden we veilig de auto in de ondergrondse parkeergarage. Luc en Lucréce gingen inchecken bij het hotel The Corner. Willy, Flo en mezelf konden blijven slapen bij mijn broer. Bjorn en Marianne kwamen zich later vervoegen en konden overnachten bij Marianne haar mama.

Gelukkig hadden de weergoden zich weer eens vergist en konden we aperitieven op het terras met een fraai uitzicht op het zeetje. Lucréce was jarig en trakteerde het 7-koppig gezelschap op een etentje bij de Griek met Alain als sympathieke gastheer.

Na het voortreffelijk eten gingen we richting theater waar ook mijn nichtje met haar man en dochter ons stonden op te wachten. Met zijn tienen waren we compleet voor een ontspannende avond met de nodige bubbels erbij. Vernieuwend, sterke medespelers en een publiek dat er zin in had zorgden ervoor dat het een geslaagde show werd. Ook nog vermelden dat Bjorn de hoofdprijs wegkaapte, zijn avond kon sowieso niet meer stuk. Na de geslaagde show werden nog de nodige foto’s met Luc Caals getrokken en vertrokken we richting Het Witte Paard, hier hadden we afgesproken met Dirk De Schoenmaker en ontmoetten wij ook nog mijn broer met Sofie die in gezelschap waren van ondermeer Luc Steno. Onverwacht kwamen we zelfs nog een pater tegen, Geert. Foto’s en leuke gesprekken zorgden ervoor dat het al snel heel laat werd.

’s Morgens werden we wakker met een blauwe hemel en een zonnetje. We namen dan ook uitgebreid het ontbijt op het mooie terras met zicht op zee (bedankt broer en Sofie voor de gastvrijheid!). Nadien kwamen Luc en Lucréce bij ons en gingen we gezamenlijk een verfrissende wandeling maken op de zeedijk. Bjorn en Marianne waren ondertussen al naar huis vertrokken wegens werkverplichtingen. Na een ontspannende wandeling gingen we naar de Herberge waar we afgesproken hadden met Dirk en zijn vriendin. Op het zonnige terras werd nog uitgebreid teruggeblikt op de geslaagde vorige avond. Al snel werd het laat en gingen we niet om 13 uur maar pas om 14 uur aan tafel bij het Italiaanse restaurant Da Sergio, een aanrader! Na het eten werden we door de patron Benny nog getrakteerd op een citroenlikeur limoncello. Rond 15u.30 en nog altijd met het zonnetje als metgezel vertrokken we terug richting Eksaarde. ‘Pater Laat’ moest immers ’s avonds de kantine openhouden voor de basket. Uiteraard hebben wij hem die avond een bezoekje gebracht, of wat dacht je…